Saturday, November 29, 2014

Pavel Werner

Pavel Werner



Jmenuji se Pavel Werner, narodil jsem se 3.8.1951 v Pavlovicích, což je dědinka na Moravě.
Vystudoval jsem elektro obor s titulem inženýra, na vysoké škole jsem začal soustavněji fotit akty, protože estetika ženského těla je pro mě nejvyšší forma výtvarného cítění. Focení mi pomohlo zachytit pomocí světla křivky ženského těla a vrýt do paměti sametové odlesky pokožky. Fotografie se mi stala později vodítkem při kresbě pastelem, který se stal mým výborným vyjadřovacím nástrojem, protože je schopen vytvořit jemné přechody barev a při kresbě aktů a portrétů zcela vyhovuje mému výtvarnému cítění. Mám rád jemné tony, které dotvářím dotekem prstů na papír a tím dosahuji jemného pelu, který se tak výborně hodí k portrétování dětí.

V roce 1992 jsem ukončil studium na FAMU, obor dokumentární tvorby a věnoval se natáčení dokumentů o výtvarnících a současně jsem pronikal do světa počítačové animace. Moje poslední zaměstnání bylo u firmy Illusion Softwork, kde jsem se podílel na realizaci postav do počítačové hry Mafia II.
Teprve po osamostatnění se a odchodem na volnou nohu, jsem se mohl naplno věnovat tvorbě na zakázku a díky internetu a web stránkám jsem rozšířil řadu svých klientů, kteří mě svými požadavky posouvali v náhledu na zakázkovou tvorbu. Mnozí z nich se ke mně vrací, protože vědí, že moje práce nese známky kvality. Nejvyšším oceněním je pochvala, že celým rodinám jsem přinesl do života citovou kvalitu, tím, že jsem ze zapomenutých dobových fotek vytvořil portréty jejich předků. Největší galerii předků jsem vytvořil pro klienta, kterému jsem namaloval 28 obrazů s portréty jeho předků.
Kromě zakázek si ovšem rád namaluji něco pro odlehčení, akty zůstávají mou věčnou inspirací a v poslední době i portréty indiánů z dobových fotek. Moje velká inspirace přichází i od mistrů štětce a to Leonarda da Vinci, Rembrandta a Velazqueze. Technika starých mistrů sfumato a precizní vypracování detailů je mojí zálibou, každou kopii obrazu starých mistrů beru jako výzvu na poměření sil a vždycky žasnu nad jejich mistrovstvím. Jejich obrazy studuji celý život a pokora před nimi mě vždycky vrací zpět na startovací čáru.






























No comments:

Post a Comment