🇹🇷 Fikri Cantürk

Fikri Cantürk 

 Fikri Cantürk 1933 yılında Ankara’nın Karalar köyünde doğdu, ilk üç yıllı köyünde “Eğitmenli” İlkokulda, geri kalan iki yıl Hasanoğlan Köyü Enstitüsü Uygulama İlkokulunda tamamladı. 1952’de Hasanoğlan Köy Enstitüsünü bitirdi. Aynı yıl Ankara yakınlarındaki Koparan Köyü İlkokuluna “Başöğretmen” olarak atandı. 1954’de Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-iş Bölümüne girdi; 1957’de bitirdi. 1957’de Van’ın Erciş ilçesine bağlı Ernis (Alpaslan) Öğretmen Okuluna atandı. 1958’de Yedek Subay Okuluna gitti ve pekiyi dereceyle bitirdi. 1958-59 yıllarda Mersin Astsubay Yetiştirme Okulunda yedek subay öğretmen olarak askerliğini tamamladı. 1959-60 yıllarında Beşikdüzü Kız Öğretmen Okulunda, 1961 Yılında Trabzon Lise’sinde, 1962-65 yıllarında Ordu ili Perşembe Öğretmen Okulunda çalıştı.


1965-66 yıllarında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Fransa’ya gönderildi. Paris’te incelemeler, sanat çalışmaları yaptı. Aynı yıllarda Dijon Öğretmen Okulunda incelemeler yaptı ve bir kaç arkadaşı ile birlikte Dijon Üniversitesinde Türkiye’yi turistik ve kültürel yönden tanıtan ve Dijon halkının büyük ilgisini çeken bir sergi açtı.
Dönüşünde, 1697’de Kütahya Kız Öğretmen Okuluna atandı. Atölye Şefliği, Eğitim Şefliği görevlerinde bulundu. 1970’de Samsun Eğitim Enstitüsüne atanan CANTÜRK Resim-iş Eğitimi Bölümünün kuruluşunda görev aldı ve on yıl süreyle Bölüm Başkanlığı görevini sürdürdü. Sonradan Ondokuzmayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesine bağlanan Resim-iş Eğitimi bölümünde 1983 yılında lisans tamamladı.
1985 – 1988 öğretim yıllarında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde yarı zamanlı öğretim üyeliği yaptı.
1987’de doçent oldu. 1989’da Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-iş Eğitimi Bölümünde yeniden görev aldı. 1993’te Profesör oldu. 1992’de Bölüm Başkanlığı görevini üstlenen CANTÜRK, emekli oluncaya kadar bu görevini sürdürdü. 1997’da emekli olan CANTÜRK halen Eskişehir’deki atölyesinde çalışmalarını sürdürmektedir.
CANTÜRK, son zamanlarda bütün yoğunluğunu resim çalışmalarına vermekle beraber, zaman zaman heykel çalışmalarına yer verdiği gibi edebiyatla da ilgilenmiştir. Heykel çalışmaları arasında Kütahya Kız Öğretmen Okulu bahçesinde (1967) ve Atatürk İlkokulu bahçesinde uyguladığı (1968) “ATATÜRK ANITI” adlı yapıtlarından söz edilebilir. 




















Comments