🇹🇷 Ümit Türk

Ümit Türk


 1989’da Trabzon’da doğdu. 2003’de Trabzon Anadolu Güzel Sanatlar Lisesine girdi. 2007’de Anadolu Ünv. GSF Resim Bölümü’ne girmeye hak kazandı. 2012 yılında mezun oldu. Türk, bir çok sanatsal etkinliğe katılmış ve ödüller almıştır.




 "Kızılın ağır bastığı ummanda, güneşin tam yüreğine değerken bir ayna aldım elime. Mavinin üzerinde bir gölge beliriverdi ilk önce, üzerinde güneş yansıması gocuğuna tuttum. Yansıyanlar bir bir fırçamdan dökülürken; “Resmin en çok da duygu ve düşüncenin yansıması olduğunu fark ettim."



 "Yeşille mavinin birbirine karıştığı, doğa harikası Tuğra-Bozan’da dünyaya gözlerimi açtığımdan olsa gerek çalışmalarımda yöreselliği tercih ettim. Kendi yöremdeki imgeleri rastlantısallık süzgecinden geçirerek yansıtmaya çalıştım tuvalime. Yansıttığım her renk kelimelerle damla damla dökülürken fırçamdan; edebiyatla-resim arasındaki benzerliği fark ettim. Resim de edebiyat gibi öğrenilmekten çok hissediliyor."



" Çalışmalarıma başlamadan önce kafamda projelendirdiğim teknikleri sabırla, ince ince işleyerek meydana getiriyorum. Boyanın fırçayla buluşması çok zaman almıyor. Yapacağım çalışmalarla ilgili çeşitli kombinasyonlarda kompozisyonlar kurup, zihnimdekine en uygun olanı seçip, tuvale aktarmaya başlıyorum. Zihnimdeki imge renklerle can bulmaya başlıyor."



" Renklerin suya değmesi. Tuval üzerine attığım rastlantısal temellerle birlikte suyu kullanmak, işte beni en çok bu heyecanlandırıyor. Suyun can verdiği yeşillikler, gökyüzüyle yeryüzünü ayıran düzlükler (yaylalar), köy manzaraları, griyle yoğrulmuş, sisin ardına gizlenmiş peyzajlar. İp gibi dizilmiş yağmur taneleri… fırçamla boyamın buluşma sebepleridir."

















Comments